KAMO IĆI
restoran Mistral, Cres

Restoran Mistral u ACI marini Cres

ACI MARINA CRES: Otvoren novi restoran Mistral

ACI marina Cres dočekala nas je u subotu 23. srpnja raskošno okupana popodnevnim suncem i s neobično živahnim mimohodom  na svojoj šetnici. Bilo je tu moreplovaca svih dobi i jezične pripadnosti – od Nijemaca i Austrijanaca, do Talijana, Skandinavaca i drugih stranaca, od beba u dječjim kolicima do baka i djedova s obližnjih brodova. Zastave i zastavice viorile su na laganom maestralu, sve je bilo u nekakvo neobičnom iščekujućem ozračju. Znalo se, večeras je fešta, napokon se otvara restoran, koje ranije godinama bio duša i srce creske marine. Večeras se otvara novi  restoran Mistral, zamišljen po novim ACI-jevim standardima, koji treba vratiti srce i dušu ovome mjestu.

Fešta koja će se pamtiti

ACI marina Cres, restoran Mistral

Ekipa ACI-jevaca zaslužna za otvorenje restorana Mistral u ACI marini Cres

Cijeli ugođaj već u samom početku djelovao je veličajno. Novi je restoran sjajno uklopljen u zdanje creske marine građene u antičkom stilu, s peristilom i  dorskim stupovljem.  Organizacijom prostora i namještajem stvoren je ugođaj za opušten i ugodan boravak , za blagovanje na prozračnoj i prostranoj natkrivenoj terasi, s pogledom na brodovlje i cijelu prelijepu marinu.

Pave Turić i Ivica Bučan

Pave Turić i Ivica Bučan, restoran Mistral u ACI marini Cres

Čim smo stigli dočekala su nas dva već poznata lica. Ivica Bučan i Pave Turić, isti ljudi koju su nas prošle godine pokrenuli restoran  Navigare u ACI marini Milna, prvijenac u sustavu novog ACI-jevog ugostiteljstva. Navigare sada radi dobro, može malo i bez njih, a oni su sada ovdje da iste standarde primijeni i u ovoj novoj sredini. Kako se bližio početak fešte tako se cijeli taj središnji postor punio ljudima. Nakon kratkog pozdrava i najave direktorice ACI-ja Doris Peručić – počela je fešta. Bučan, Turić i ekipa dali su sve od sebe da zadovolje ne samo sve profinjene gastronomske okuse već i estetske pristupe serviranju hrane.

hrana, restoran Mistral, ACI marina CresBio je tu najprije niz od 12 toplih jela: jelenji šugo s makaronima, janjeći polpetini s aromatiziranom zapečenom palentom, juneći ragu s tjesteninom, rižot od kozica i nektarina, brudet od škarpunade i mola, školjke na buzaru, teleći rižot sa suvicama,  lokarde u slatkoj šalši – starinska marinada, rižot od lignjuna, kapara i dehidriranih maslina, sauri, marinade, pišmolji, papline, srdele; bilo je tu sireva iz ulja, mladih kozjih sireva, domaće pancete i kobasica od boškarina. A od slastica – rožata s narančom, kreme na bazi sira s breskvama,  cheesecake s nektarinama, smokve u prošeku i rasuta pita od jabuka, čokoladna torta, ganache torta od rogača i oraha. I kruh je bio domaći – sa maslinama, sušenim rajčicama i bosiljkom.  Većinu toga Mistral ima i u dnevnoj ponudi. (Kompletnu kartu jela restorana Mistral sa cijenama možete skinuti ovdje: KARTA JELA MISTRAL (PDF, 292 KB)

GASTRO FOTOGALERIJA:

Za sve to vrijeme atmosferu fešte održavala je klapa Burin, što se sjajno uklapalo u odličnu kuhinju.  A kada su domaćini iz ACI-ja svim gostima podijelili prigodne darove, među kojima su bili i bijeli šeširi, uletio je riječki kultni duo talentiranih i otkačenih zabavljača – Roberto Anić i Nenad Vidaković, poznatiji kao Robi&Prco˛ koji su nautički tulum doveli do vrhunca. Svuda su vladali bijeli šeširi, s njima se mahalo, dirigiralo, pjevalo, plesalo. A kada je raskošni vatromet zaprštao raskošnim bojama iznad brodova, zavladao je urnebes.

Ova vrhunska fešta na otvorenju restorana Mistral u ACI marini Cres za neke je trajala do zore. Ujutro, već u šest osoblje Mistrala bilo je na svojim mjestima – doručak je počeo u 7. Iznimno, toga je jutra za one zakašnjele trajao je do 12.

Bila je to fešta o kojoj će se dugo, dugo pričati.

Nakon osvajanja Milne, preuzeli i Cres

restoran Mistral, ACI CresIvica Bučan i Pave Turić, vlasnici i voditelji restorana Mistral složno kažu: “Suradnja nam dobro ide, zajedno dobro funkcioniramo, i prema našoj ocjeni, i prema ocjeni gostiju”.

-Prošle godine smo Pave i ja pokrenuli posao dolje u Milni i pokazala se to dobitnom kombinacijom. On je kuhar, ja sam konobar, svako zna svoj dio posla. Bio je to nastavak suradnje iz zajedničkog keteringa, nakon toga smo krenuli na Milnu pa evo nas sada u Mistralu na Cresu. Suradnja nam dobro ide, zajedno dobro funkcioniramo, i prema našoj ocjeni, i prema ocjeni gostiju –zadovoljno  konstatira Ivica Bučan, nastavljajući zapravo našu priču od prije točno godinu dana priliko otvorenja restorana Navigare u ACI marini Milna na otoku Braču.

Vladimir Ivančić ,Ivica Škec

Vladimir Ivančić i Ivica Škec

Koja je razlika između restorana u Milni i ovoga na Cresu, pitamo Ivicu Bučana.

-Prilično je velika razlika.  Milna je tranzitna marina. Kad nautičari isplovljavaju iz Splita i Kaštela mi smo ima prva ili zadnja stanica. Marina Cres je više dnevni boravak. Gosti dolaze na doručak, ručak i večeru. U marini je restoran središnje mjesto boravka, druženja, zbivanja . U Milni je najjača večera. U Cresu je podjednako dobro posjećeno – i doručak i ručak i večera.  Ljudi za cijenu koju smo stavili za doručak mogu jesti koliko žele. Što se tiče ručka na meniju su uvijek neka jela koji nema na ala card ponudi. A što se tiče večere to je ala card ponuda. Ponuda pića: Milna ima autohtona vina s Brača. Nema stranih pića nego sve naše hrvatske regije. I ovdje smo gledali da budu zastupljeni Cres, odnosno Krk i regija.

restoran Mistral, ACI marina Cres– U Milni lani još nismo znali kako to ide s agencijama, a sad imamo već 15-ak agencija s kojima surađujemo i koji nam najavljuju sami dolaske gostiju. Imamo  neke agencije s kojima smo odrađivali neke regate u svibnju i lipnju.  Oni su već sad regate u 9. i 10.  mjesecu. Privatni čarteri također  zovu za rezervaciju. To je stvarno super, i to sada samo treba tako nastaviti – dodaje Pave Turić.

-Prošli puta smo  u Milni govorili o jelovniku prilagođenom  Braču. Na Cresu je to ipak  malo drugačiji,  što se sada tu mijenja – pitamo meštra kuhinje Pavu.

Romeo Cetina i Vladimir Ivančić

– Idemo istim sistemom. Ovo je moderna kuhinja. Cres je poznat po janjetini, ali imamo svoje verzije.  Primjerice, za razliku od klasičnih lokala koji drže  nekakav bolonjez, imamo janjeće polpetine sa zapečenom palentom, uz začinsko bilje. Tako da to nije klasični bolonjez ali je nešto na tu temu i još k tome je ambijentalno. Tu su, zatim, janjetina forno, janjeće pržole ili kotlete. Sirevi ovčji i kozji. Sve se to iskombinira. Surađujemo i s nekim gospodarstvima iz unutrašnjosti i kod njih uzimamo kvalitetnu teletinu, provjerenu, i sa žigom.

A neka creska izvorna jela, neki žgvacet?

Klapa Burin

Kombiniramo. Mislim, sve je to ista stvar. Janjetina na šugo – tako to zovu na Cresu. Sve je to isto uz male razlike od regije do regije. Neko kaže ragu, a neko kaže paprikaš. Oni stave penne, mi stavimo pljukance.  Mi kažemo pašticada, a u Italiji je to stotinama godina junetina na slatko-kiselo. Naše – njihovo, sve je to vrlo slično. Radio sam 10 godina na području Istre i Kvarnera, tako da mi je ova kuhinja poznata i ovdje se osjećam kao kod kuće – kaže Pave.

A kako je s ribom?

Kad ima ulova, onda je i na jelovniku. Ako nema svježe ribe, gostu kažemo da je nema  mislimo da je to najpoštenije – zaključuju Ivica Bučan i Pave Turić.

“Ne znam kad sam zadnji put ovako lijepo u miru doručkovala i popila kavu”

Frano Šarac, restoran Mistral Cres

Frano Šarac

Frano Šarac je u restoranu Mistral – Food and beverage manager. Frano je iz Splita, on je treći čovjek u ekipi Bućan – Turić. Priključio im se kada su njih dvojica nakon uspjeha u ACI Milna odlučili preuzeti i restoran Mistral u ACI marini Cres.

– S Ivicom Bućanom radio sam u Le Meridienu Lav u Splitu. Zvao me je i ja sam bio spreman za nove izazove te sam iz Splita preselio ovamo na Cres. Moj zadatak je kontrola kvalitete hrane i usluge. Tu sam da pazim na financije i sve ostalo oko funkcioniranja restorana, ali najvažnija je komunikacija s gostom.  Najvažnije je da saznam što gosti misle o našim uslugama pa da mijenjamo ono što eventualno nije dobro.

ACI pokloni

ACI poklon šeširiće dobili su svi gosti na otvorenju

restoran Mistral, ACI Cres

Lounge zona na terasi restorana Mistral

ACI marina Cres, restoran Mistral

U dobrom ritmu klape Burin

Nakon ugostiteljske škole Frano je znanje upotpunjavao i praksu stjecao u hotelima Pharos i Amfora na Hvaru, i onda sve to provjerio u Le Meridienu Lavu, bio je voditelj banketa i barova i restorana na plaži.

-Ovo su ipak drugačiji gosti, nautičari s posebnim navikama, stilom života, željama i ukusima?

-U Le Meridien Lavu imali smo i marinu pa smo i tamo imali nautičare.

Ali ovo je doista specifična sredina jer više od pola marine su ljudi koji imaju ovdje stalni vez i praktički žive na brodovima. U Le Meridienu je to bila tranzitna marina.

-Što kažu gosti u ovih nekoliko dana što je restoran radio prije ovo svečanog otvorenja?

-Kažu da su zadovoljni, i što se tiče usluge, i u pogledu kvalitete hrane. A najviše su bili zadovoljno stoga što je restoran napokon proradio jer prošle godine ga nije bilo. Evo jutros nam je jedna gospođa Talijanka rekla: „Ne znam kad sam posljednji puta ovako lijepo u miru doručkovala i popila kavu. Hvala vam!“

Piše i snimio: Mladen Gerovac

Print Friendly
Podijeli članak:
Share on Reddit0Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Email this to someoneShare on LinkedIn0