KAMO IĆI
Naslovna / VIŠE... / NAUTIKA / REPORTAŽA S GATOVA Ploveće vikendice u ACI marini Umag
aci marina umag

ACI marina Umag

REPORTAŽA S GATOVA Ploveće vikendice u ACI marini Umag

ACI marina Umag širom je otvorena i lako dostupna svim došljacima s mora. Ali onima koji dolaze s kopnenog juga mjesni su komunalci novom prometnom regulacijom, kružnim tokovima i nedostatkom putokaza svoju veliku i lijepu  marinu sasvim zatajili. Zato vas putokaze pažljivo vode u luku odakle se pruža jako lijep pogled tamo prijeko na prekrasnu marinu. A ako želite u prvom pokušaju autom doći do nje, najbolje je otići na sjever do ATP odakle ćete lako stići i do marine.  Možda i zato što ako ne svim onda barem velika većina gostiju marine dolaze sa sjevera – iz Njemačke, Austrije, Slovenije i Italije.

No, napokon evo nas u poznatom okruženju, na recepciji nas dočekuje recepcionarka Irena Kokošar s mornarom Dejanom Marušićem.  Oni su nam, u dogovoru s direktorom Borisom Gašperinijem,  vodiči  do gostiju na gatovima koji su svoje nautičke užitke voljni podijeliti s nama i našim čitateljima.  Mornarski posao nije lak, a niti jednostavan.  Pogotovo ne ovdje u Umagu, jer marina ima 450 vezova na moru i 40 na kopnu, a od vrha prvog do vrha zadnjeg gata ima gotov kilometar i pol. Ali Dejan svoj posao obavlja vrlo profesionalno i s puno entuzijazma. I to već punih 15 godina. Poznaje svakog gosta a kad su naši sugovornici na udaljenim mjestima sjedamo s njim na (njegov) skuter.

Wolfgang Klein, ACI Umag

Wolfgang Klein

Wolfgang Kein dolazi iz nautičkog Friedrichshafena. Nautičkog zato što se tamo već niz godina održava poznati boat show Interboot.  Već je 26 godina ovdje na vezu. Na svom brodu Freelancer plovi s obitelji ili s prijateljima sve do Dubrovnika. Veže se u uvalama te kaže da ima puno dobrih restorana i da nisu skupi. I za restoran Lido ovdje u marini Umag također kaže da je jako dobar. A kada je na vezu rado posjećuje Motovun, Grožnjan i druge drevne istarske gradiće.

ACI Umag

Franco i Rambo

Franco i supruga Ornella starosjedioci su u Umagu. Dolaze  iz Padove. Djeca Mattia (26) i Sylvia (15) praktički su odrasli ovdje u marini na njihovom brodu Mochi kojem je također 30 godina. Ljeti plove Jadranom, omiljena im je Palmižana , vole posjetiti Skradin, Brač i Lastovo.  Kad smo na vezu prošeću Umagom. Marina im je blizu pa dođu i vikendom. U Istri se osjećamo kao doma – kaže Franco. Želi sačuvati privatnost svoje obitelji pa na gatu staje pred kameru s obiteljskim kućnim ljubimcem – Rambom.

Marina i Franco Galatolo, ACI Umag

Marina i Franco Galatolo

Njihovi sunarodnjaci na susjednom gatu Marina i Franco Galatolo još su bliže svom brodu u Umagu – žive u Veneciji. Ovdje su s ovim brodom Jabuka na vezu tek tri godine, ali u Umag dolaze već 20 godina.

– U Umag smo najprije došli u hotel a onda smo kupili apartman. Za to smo vrijeme plovili gliserom po venecijanskoj laguni. Imamo prijatelje koji ovdje drže brod pa smo i mi odlučili kupiti brod. Sada nam je puno ljepše, odemo do Zadra i Ugljana a kada smo na vezu odemo u šetnju Umagom ili na izlet do Grožnjana. Na brodu živimo i uživamo. Iz Venecije smo ovdje za dva sata. U jesen i proljeće dolazimo svaki drugi vikend. Dođemo petkom popodne i vratimo se kući u nedjelju navečer. Brod nam je drugi dom  – ispričala nam je Marina Galatolo.

Boštjan i Sabina Zalar, ACI Umag

Boštjan  Zalar s prijateljicom Sabinom Otoničar

Evo nas napokon i kod simpatičnog ljubljanskog para Boštjana i Sabine i njihovog malog i prikladno intimnog Sea Raya.  Boštjan Zalar je grafički urednik ljubljanske Medije 24, što se nekad zvalo Delo Revije. Odmah smo se prepoznali kao kolege, sjeli smo za stolić na rivu pred brodom  i  razvezli priču o sličnostima slovenskog i hrvatskog novinarstva i izdavaštva. Sve dok nismo primijetili da nam se iz razgovora isključena Sabina iz Sea Ray strpljivo i ljubazno smiješi. A onda smo prešli na nautičke teme. Sabina Otoničar radi u referadi ljubljanskog Fakulteta političkih znanosti, a s Boštijanom dijeli sve radosti nautičkog života. Inače, Boštjan je kao nautičar počeo u Podgori kod Makarske.

– Vlasnik apartmana kod kojeg sam ljetovao imao je brodicu Adriatic 790, ali nisam imao položen ispit pa mi je rekao da iduće godine dođem s dozvolom. To sam sredio i otad je taj brod sa mnom bio više na moru nego cijele godine. Otad, kad bih stigao ljeti u Podgoru, govorili su: „Došao je Kapetan!“

A zatim je uslijedio Sea Ray:

– Sad smo bili na Susku, Lošinju, sve znamo – sidrim kroz dan, ali nikad neću spavati na sidru. Ja sam ipak vikend kapetan, najsigurnije je u marini. Kuhamo na brodu, roštilj imamo u koferu. Kupamo se, ronimo…

Ovdje smo iz Ljubljane za sat i pol. Najbolje nam je kada uzmemo tri puta godišnje po 5 dana ljetni odmor  – i to je kad se spoji tri puta po devet dana – skoro mjesec plovidbe. Kad dođemo za vikend, ne plovimo, imamo tu ove obične Rogove bicikle za ići po gradu.  Budući da ovdje ima lijepih biciklističkih staza, onda dođemo s drugim biciklima kaže Boštjan.

Inače, brod je u moru od 1.4. do 31. 9. a ostali dio godine je na suhom vezu. A, kao i svi ostali  nautičari, Boštjan bi rado da je brod barem metar dulji.

Željk Kleut

Željko Kleut

Za kraj smo ostavili priču o restoranu Lido i njegovoj novoj terasi – što se uklopilo u nove ACI-jeve standarde u ugostiteljstvu. Vlasnik restorana je Željko Kleut, rodom iz zaleđa Vodica, menadžerskim iskustvom iz Austrije, ovdje u Umagu je od 1979. a restoran Lido u marini vodi posljednjih pet godina. I svih tih pet godina, kako sam kaže, u restoranu svakodnevno provodi po 16 sati.

– Kad sam tu startao ovo je bilo jako zapušteno. Sada imamo restoran s oko 270 stolica, barom, novom terasom i 19 zaposlenih. U ponudi imamo svježe ulovljenu ribu, odabrana mesna jela, uglavnom filee, istarsku tjesteninu koju radimo sami. Sve to nudimo uz dobra istarska vina, uz jednu umjerenu cijenu tako da čovjek može za 25 eura dobro jesti. Kod nas može dobro jesti i najzahtjevniji gost koji će naručiti škarpinu ili jastoga kao i onaj koga će zadovoljiti samo salata sa sirom. Jelovnik nam je, uglavnom, veoma širok tako da imamo i dnevne ponude kao što su istarski gulaš i punjene paprike – objašnjava Kleut kako je Lido brzo stekao glas dobrog restorana.

To potvrđuje i sastav gostiju, među kojima slovenski i hrvatski predsjednici, Novak Đoković je za vrijeme ATP-a ovdje bio gost osam dana zaredom, bilo je tu i vrlo poznatih ličnosti koji i u marini borave incognito.  Restoran Lido radi cijelu godinu, živi s marinom, ali i cijelim mjestom i okolicom. Rijetko se koja marina može pohvaliti da se u njoj organiziraju svadbe i održavaju zimske fešte. Nova terasa dala je restoranu novu vizuru  i otvorila ga je prema moru a pod automatskom tendom može se na njoj boraviti i po neveri.