+ 385 92 372 1 777 | PON-PET od 08:00 do 17:00 sati, SUB od 08:00 – 13:00 sati | dobarzivot.net@gmail.com

Objavljeno: 17. rujna 2013.
Ažurirano: 16. listopada, 2021.

Kako sam ulovio najveću ribu u svom životu

Print Friendly, PDF & Email

Strastveni ribolovac i na moru i na rijekama Mitja Čepe poslao nam je priču o tome kako je ulovio ribu svog života. Uz nešto redakture pismo objavljujemo (gotovo) u cijelosti:

Godinama sam prebirao po ribljem fondu Hrvatske, posljednjih godina dosta uspješno, a u utorak 27. kolovoza  doživio sam vrhunac!

Loveći na Savi bijelu ribu uhvatio sam amura dugog 91 cm  i teškog 10 kila! NAJVEĆU RIBU U SVOM ŽIVOTU! Mamac: običan polubijeli kruh – pet kuna kilogram. Najlon na predvezu 0,20 mm!

Ulovio sam najprije pet plotica od 70 deka do kile (vidi na slici!) a onda se okačilo nešto teško! Na tom je mjestu Sava brza a monstrum je silovito krenuo prema drugoj obali i izvukao s role stotinjak metara najlona. Mašina je zujala  i moj najdraži glazbenik Bruce Springsteen gurnut je u drugi plan: taj glas mašine, tu glazbu volim najviše.

Mitja Čepe i njegov rekordni ulov – amur od 10 kg
Izvor fotografije: osobna arhiva Mitja Čepe

Borba je trajala oko pola sata. Pet puta sam privukao ribu obali i konačno je navukao na šljunak stotinjak metara nizvodno od mjesta na kojem je zagrizla. Adrenalina koliko hoćeš! Očekivao sam zapravo veliku mrenu, jer njih u Savi ima, a amura nikad dosad nisam ulovio, zato mi je način na koji je riba vukla bio posve neobičan.

Kad sam ribu napokon ugledao u bistrom plićaku, gotovo sam se obeznanio. Ipak, smogao sam snage, nasukao sam amura na obalu, bacio štap u vodu a trbušinu na ribetinu! PAZI! U trenutku kad sam tijelom poklopio ribu, udica –  nit dva centimetra dugačka – otkvačila se s čeljusti ribe.

Kažu ljudi koji se kuže u ribičiju da sam imao nevjerojatnu sreću da izvučem giganta opremom kojom se lovi riba do dvije kile.

Vjerujte, da sam se, a tek nakon što sam ribetinu opalio kamenom u glavu, počeo tresti ko da imam napad epilepsije! Doista!

Ribu, naravno, nisam očistio na obali jer ju je trebalo izmjerit i ovjekovječit, što je učinila kćer Sanja.

E, sad je ribu trebalo čistit. Obavio sam to na pultu u kuhinji. Mnogo mi je pomoglo to što je valjda sila gravitacije u posljednjih pet godina ojačala! Naime, svi moji pamte 2008. kada sam donio doma šarana od 6 kila. Dok sam strugao goleme ljuske, mnoge su završile na plafonu! Uh što je moja draga ženica Beka bila ljuta!

Mitjinom monstrumu prethodilo je pet plotica
Izvor fotografije: osobna arhiva Mitja Čepe

A tog utorka, dok sam čistio amura, nijedna ljuska nije završila na stropu! Bilo ih je po zidovima i prozoru, a po podu najviše, gdje su pravile društvo raskošnim amurovim iznutricama što su skliznule s pulta. Beka je naravno opet bila ljuta, no Sanja je opet bila na mojoj strani: „Pusti starog, upecao je ribu života a ti pizdiš…“

Napravio sam krasne odreske i pržio amura – fenomenalno meso, gotovo bez kosti!